טלויזיה ועיתונות
במקום לפחד מטכנולוגיה תתחיל להרוויח ממנה- מגזין ''קופה רושמת'' ספטמבר 2014

במסגרת תפקידי כמנטור טכנולוגי לבעלי חברות ועסקים, מזדמן לי להנחות בעלי תפקידים בכירים כיצד לעשות שימוש מושכל בטכנולוגיה לצרכי העסק (הפקת מצגות, שדרוג המדיה החברתית של העסק, הדרכה על שימוש בסמארטפון ועוד). במפגשים הללו, אני זוכה לראות מקרוב כיצד נראה המפגש בין טכנולוגיה לאנשים ובין טכנולוגיה לעסקים שונים.

מהדיון בקשר בין טכנולוגיה לעסקים ולקמעונאות, ניתן ללמוד שישנן מספר פלטפורמות טכנולוגיות שיכולות להביא להתייעלות של עסק וכן לתרום לניהול העסק. הכתבה הנוכחית תחשוף מספר טיפים לניצול המשאב הטכנולוגי לטובת העסק שלכם.

 

  1. להצטייד בטלפון חכם ולדעת לתפעל אותו: לעיתים, אני פוגש במקרים בהם בכירים מצוידים בטלפון סלולרי לא מתקדם מסיבות שונות ("אני לא מסתדר עם מסך מגע"). לאחר שהם מבינים, כי מדובר בדרך מצוינת ויעילה לשדרג את התפקוד היומיומי בעבודה, הם מוכנים להכיר בעובדה: שדרוג המכשיר לטלפון חכם הינו מהלך ריאלי ואף נדרש.
  2. פרסום העסק ב-Waze: על פניו, מדובר באפליקציית ניווט המיועדת לציבור הנוסעים. חשיבה נוספת תגלה שהאפליקציה יכולה לשמש גם אתכם, בעלי העסקים. הפרסום ב-Waze "שם אותך על המפה", כך שבית העסק שלך יוצג הן על גבי המפה לנהגים הנמצאים בסביבה והן בתוצאות החיפוש. באופן זה, משתמשי Waze יוכלו לראות את הלוגו של העסק שלך, ינווטו אליך וכך קהל הלקוחות הפוטנציאלי של בית העסק שלך עשוי לגדול. השירות בתשלום, כאשר בעל העסק יכול לבחור תקציב חודשי בהתאם לחשיפה שרוצה לקבל. דבר אחרון וחשוב לציין בהקשר, נוסע שנחשף לעסק שלך יקבל אפשרות לחייג אליך ישירות.
  3. קשר עם לקוחות באמצעות אפליקציית WhatsApp: אני משער שרובנו מכירים את אפליקציית המסרים ששינתה את כללי המשחק. אחד הלקוחות שלי שיתף אותי בטיפ חשוב לניצול האפליקציה לטובת העסק: "יש לי לקוחות קבועים, יצרתי קבוצה של כולם (מי שהסכים) וכך אני שולח מדי פעם הודעות על מוצרים חדשים ועל מבצעים". שימו לב, ההצעה מצוינת, בייחוד לבעלי עסקים קטנים. אפשרות נוספת היא להשתמש ב"רשימת שידור חדשה", אופציה המאפשרת לשלוח הודעה למספר נמענים במקביל (שונה מיצירת קבוצה, כי הנמענים חסויים זה לזה).
  4. צילום: אין לי ספק שרובנו יודעים להשתמש במצלמה של הטלפון החכם, אך מה לגבי שימוש בתמונות עבור העסק שלכם? הטיפ הנוכחי מציע לכם בעצם לצלם תמונות של מבצעים, מוצרים, צוות החנות ואפילו את הלקוחות (בהסכמתם) ותוכלו להעלות את התמונות לפייסבוק או לשלוח באמצעות סעיף 3.

נראה, כי גם הטכנולוגיה הבסיסית ביותר, יכולה לעזור בשדרוג העסק, בהגברת הכנסות ובחיזוק הקשר עם הלקוחות. אני ממליץ לכל קורא וקוראת, לחשוב היטב על האופן בו אתם עושים שימוש בטלפון החכם ובאינטרנט לטובת שגשוג העסק שלכם. 4 הטיפים הללו הם רק ההתחלה של גיבוש חשיבה אחרת אודות הקשר בין טכנולוגיה לעסקים.

 

- הכותב הוא מאמן ומנטור טכנולוגי למנהלים בכירים במשק הישראלי 

yossi@yossibehar.co.il

 
ברוכים הבאים לאתר של קשרי מחשב
[לידיעה המלאה]
חדש בקשרי מחשב
הקמת /שדרוג דף פייסבוק עיסקי או אישי, לפרטים צרו קשר 03-9445039 רויטל
[לידיעה המלאה]