טלויזיה ועיתונות
גלובס דיינרס

מאת ענת לוי

כמה פעמים ראינו את ילדינו מדברים במסנג'ר, שולחים SMS ועושים שיעורים על המחשב בו זמנית? עבורם מדובר בעניין מובן מאילו, ואילו אנחנו לא מצליחים להבין את השליטה המלאה שלהם בסביבה הטכנולוגית. המבוכה רבה יותר כאשר אתם מנהלים בכירים שאמונים על תקציבים גדולים ועובדים רבים, ושיחת מייל הופכת למשימה בלתי אפשרית.

אל דאגה: אתם לא לבד, לתופעה יש שם-טכנופוביה- ויש מי שיכול לעזור לכם. קוראים לו יוסי בהר, בעל חברת "קשרי מחשב" וקוצ'ר טכנולוגי. המשרד שלו הוא גן עדן לחובבי הגאדג'טים. הוא מעודכן בכל החידושים הטכנולוגיים, ועל שולחנו מצלמות דיגיטאליות, טלפונים ניידים דור שלישי, מכשירי GPS, אייפודים ומחשבי כף יד. מי שזה נראה לו מרתיע בהתחלה, עוד יחבב וירצה את הכל לעצמו. אבל קודם לכן, מה גורם לאנשים לפחד כל כך מטכנולוגיה?

ובכן אנשים פוחדים לא להיות בשליטה, לאבד מידע, לקלקל. יש שמתיישבים ליד מחשב ומגלים סימפטומים של חרדה, הזעה ורעד. "הדבר הראשון שאני אומר ללקוח הוא שאין כאן מנגנון להשמדה עצמי", אומר בהר בחיוך.

בקוצ'ינג טכנולוגי מדריכים את הלקוח בתהליך של שינוי,התגברות על מחסום טכנולוגי, התיידדות עם הטכנולוגיה והפיכתה לכלי עזר. לכל מנהל מכין בהר תוכנית עבודה ייחודית באמצעות מבדק שפיתח, ובכך מגדיר את הקשיים של כל לקוח באופן אישי.

בהר וצוותו עומדים לרשות הלקוחות 24 שעות ביממה, מסיבה פשוטה: המנהלים הפונים אליו לא די שהם עסוקים מאד, הם גם לא יזדרזו לספר על הקשיים הטכנולוגיים שלהם. לכן, בהר מתאים את לוח הפגישות שלו עם לקוחותיו ללוח הזמנים העמוס שלהם. "יש לי פגישות בשש בבוקר לפני יום העבודה או באחת עשרה בלילה עם סיום העבודה", הוא מספר. בפגישות הללו הוא מדריך את לקוחותיו לשימוש מקסימאלי בטכנולוגיה, הפקת התועלת המרבית ממנה והפיכתה לכלי עזר בניהול חייהם.

מה גורם לאנשים לבוא אליך לקבל קוצ'ינג?

"המבוכה. מנהלים בכירים יושבים בישיבות, ומרגישים חסרי שליטה בנושאי השיחה. הם מרגישים לא שייכים כאשר מדברים על טכנולוגיה, וחשים מוזר כשאר הם מקבלים מתנה ולא יודעים כיצד להשתמש בה. רבים מהמנהלים הבכירים שפונים אליי לא ניהלו משרד 'ללא נייר'. ייתכן שיש להם מושג מסוים בהפעלת משרד ממוחשב, אך הם זקוקים לחיזוק הידע. התהליך שהם עוברים איתי מעניק להם ביטחון ועצמאות.

אתה יכול לתת דוגמא לעבודה עם לקוח?

"באחד המקים פנה אליי לקוח שקנה מכונית יגואר חדשה, ולא היה לו זמן ללמוד את ספר ההוראות. הוא נתן לי את הספר ואת המכונית לסוף השבוע, כדי שאלמד בעצמי. ביום ראשון הגעתי עם המכונית, והעברתי לו את כל המידע הדרוש."

רשימת לקוחותיו של בהר כוללת מנהלים בכירים, עורכי דין, רואי חשבון ורופאים. זאב פרלשטיין, בעל סוכנות ביטוח גדולה, מעיד על ההתמודדות ההכרחית עם חוסר הידע של הטכנולוגיות החדשות, כדי לא לפגר במרוץ העסקי. תמי לנצוט-ליבוביץ', כוהנת הנימוסים וההליכות , מספרת שהייתה בעבר טכנופובית אולם הצליחה להתגבר על כך.

האם יש הבדל הין נשים לגברים בהתייחסות לטכנופוביה?

בהר: "נשים מספרות ביתר חופשיות שאין להן ידע בשימוש בכל החידושים ומוכנות יותר לקבל קוצ'ינג טכנולוגי. לא פעם ראיתי גברים שמסתובבים עם מכשירים משוכללים ויקרים, ולא יודעים מה לעשות איתם..."

הצלחת להפוך טכנופובים למכורים לגאדג'טים?

"כן, בהחלט."

 
ברוכים הבאים לאתר של קשרי מחשב
[לידיעה המלאה]
חדש בקשרי מחשב
הקמת /שדרוג דף פייסבוק עיסקי או אישי, לפרטים צרו קשר 03-9445039 רויטל
[לידיעה המלאה]